Followers

Monday 8 February 2010

ss501 famous sjeak drama BOF ditayangkan ?

Kejayaan “Boys Over Flowers” yang mencipta fenomena di kebanyakan negara Asia secara tak langsung telah menyeret SS501 ke muka glamor.

Kaitan
Ramai sebenarnya yang dah tahu apakah kaitannya antara drama tersebut dengan band kegemaran ramai tu. Selain menampilkan ahli grup band tersebut sebagai salah seorang pelakon yang menjayakan jalan ceritanya, drama tersebut turut menggunakan lagunya sebagai pengisian pada album soundtrack. Sumber menjelaskan, sebaik je “Boys Over Flowers” mencipta nama, “because i'm stupid” yang menjadi lagu temanya, ikut menjadi popular. Dalam masa yang singkat, jumlah muat turunnya meningkat menjadi berganda dari sebelumnya.

Perhatian
Fenomena tersebut berjaya mengangkat nama SS501 menjadi popular secara tiba². Ahlinya, Kim Hyun Joong yang ikut berlakon dalam drama “BOF” versi Korea tu, turut menjadi perhatian ramai & mencipta nama sebagai selebriti yang popular di kalangan peminat² Kpop. Fenomena tersebut secara tak langsung menyebabkan ramai yang mula mengenali SS501. Band yang ditubuhkan pada tahun 2005 ni perlahan² mencipta populariti yang membanggakan & mula menjadi perhatian ramai peminat² Kpop, khususnya yang berada jauh di luar Korea.

Bersetuju
Memetik kata² jurucakap DSP Entertainment dalam sebuah temu ramah yang dikeluarkan oleh sebuah majalah hiburan di Korea, beliau bersetuju, sejak “Boys Over Flowers” dikeluarkan, drama tersebut banyak membantu melonjakkan nama grup naungan syarikatnya tu. Semakin hari semakin ramai yang mengenali SS501. Tak kiralah sama ada di Korea @ negara² Asia yang lain. “Populariti Kim Hyun Joong juga secara tak sengaja meningkat naik. Terima kasih untuk wataknya dalam “Boys Over Flowers”,” tambah jurucakap tersebut yang cukup gembira dengan populariti yang dikecap oleh SS501.

Karier
SS501 dianggotai oleh lima orang remaja awal 20-an yang terdiri daripada Kim Hyun Joong, Heo Young Saeng, Kim Kyu
Jong, Park Jung Min & Kim Hyung Joon. Grup ni bukan lagi baru sebenarnya. SS501 telah ditubuhkan oleh Daesung
(DSP) Entertainment pada tahun 2005. Sepanjang menjalani karier sebagai grup, SS501 telah berjaya melahirkan tiga
buah EP, sebuah album, dua buah album mini & sebuah album koleksi. Diskografi tersebut juga dilengkapi dengan beberapa kelahiran album soundtrack yang terdiri daripada “Boys Over Flowers”, “Bad Girl Diary” & “Friend, Our Legend”.

No comments:

Post a Comment